First date?

assalamualaikum!
hye korang korangg korangggg!

kalau miela cakap miela tak pernah date. korang percaya tak? hikhik. okeyy tahun nehh adalah tahun yang first time miela date taw? selama nehh tak pernah ponn date date nehh.

seriously sepanjang beberapa tahun miela bercouple nehh hari berganti hari. berganti ganti bulan,berganti ganti tahun,berganti ganti tukar pasangan. err. berapa kali nak berganti ganti nehh? -.-

memang tak pernah date ponn okeyy. nak tahu macam mana miela boleyy terdate? haaa. mehh baca sini mehhh.



CERITA 1 :

cerita nehh tahun lepas. masa tuhh miela tengah keje. then tetibe bf send text.

si dia : awak,awak dekat mana tuhh?
miela : hmm. ader dekat hostel nehh tengah makan. nape?
si dia : ouhh. turun larhh bawah. saya ader dekat bawah nehh.
miela : (ehh? ape pulak dia buat dekat sini?)  *dalam hati*
alaaaa. malas larhhh. nak rest nehh. penat larhhh.
si dia : alaaa,turun larhh kejap. kejap jep. pelishhhhh!
miela : yelah. yelah. kejap jep taw sebab dah nak masuk keje nehh.

( turun pegi dekat si dia ) 

miela : *dalam hati* (ishhh. mane pulak dia nehh?) 
padahal dah ampak dahh dea kat mana.

korang tau tak time nehh macam nak tak nak jep cakap dengan dea. bukan aper malu wehhh nanti orang yang kita kenal nampak kita.

dah larhh time tuhh time maghrib. perghhh. boleyy mengundang maksiat tuhh doe. then dua dua dah mula senyap miela cakap miela nak masuk keje. padahal banyak lagi masa. ;P



CERITA 2 :

cerita nehh baru lagi. kalau tak salah bulan 2 hari tuhh kot. 

si dia : nanti awak datang larhh kenduri kahwin akak saya yea? saya harap sangat awak dapat datang.
miela : alaaa,saya tak tahu lagi dapat pergi kew tak. nanti saya tanya mama dulu. kalau free saya datang yea.
si dia : saya harap sangat sangat yang awak dapat datang. member member saya semua tak dapat datang. saya hanya harapkan awak jep yang datang.
miela : hmm. okeyy. nanti saya cuba yeaa.

( time weadding kakak dia )

si sia : awak,awak dekat mana tuhh? dah sampai kew belum? kalau dahh sampai bagi tahu yeaa.
miela : okeyy. saya tengah otw dahh nehh. kejap lagi sampai larhhh.
si dia : okeyy. dah sampai text saya taw?



 ( sampai dekat area rumah dea terus text dea )

miela : awakkkk! saya dahh sampai dekat rumah awak dah nehh. yang mana satu rumah awak?
si dia : awak jalan terus jep. nanti awak nampak larhh rumah saya.
miela : okeyy kejap lagi saya datang.

dalam hati punye larhh berdebar. gila kau. nak tercabut nyawa rasanya. yelah. biasanya pegi kenduri dengan family. nehh pegi sorang sorang. dah larhh tak kenal family dea.

dekat luar jep pura pura cool. tapi dalam hati nak tercabut jantung nehh taw? fon menjadi teman sejati daku ketika itu. muehehe. dahh tader saper nak teman. -,-

si dia ponn dah nak naik jeles dahh. haaaa. mesej dengan saper lettew. haha. padahal saje nak kawal perasaan nebess nehh.


P/S : cerita di atas si dia tuhh orang yang berlainan taw? sekarang nehh si dia dah bergelar si ex dahh. hikhik. ;D

2 comments:

Nur farahiza said...

dulu fara pun same , mengigil satu badan , hahahah

Unknown said...

Biasa la...
Jumpa orang kesayangan kita kan :-)