What we call a friendship ( part 1 )

Assalamualaikum.
And hye everyone!

Kali nehh nak cerita sikit dekat tempat yang aku study tuhhh. Kepada orang-orang Kelantan yang tengah baca entry nehh hye kalian. 

Enjoy this story. Jangan risau aku takk kann tulis mende yang burok burok pasal negeri korang. Hehe.

Dahh nak dekat 3 minggu aku balik rumah. That means dahh 3 minggu dahh aku meninggalkan negeri Kelantan darul naim tuhhh.

Banyak yang berlaku sepanjang aku study dekat sana. Yelah. Negeri orang mesti larhh banyak dugaan. Dekat negeri sendiri ponn dahh banyak dugaan. Btoy takk?


Dari aku sampai sana aku tak faham apa apa ponn deaorang cakap. Sampai sekarang nehh aku dahh paham larhh deaorang cakap. Ehh, aper yang aku tulis nehh? Haha.

Betoy wehh. Seriously. Aku tak paham langsung deaorang cakap aper. Ader part yang aku paham tuhh,aku paham larhhh.

Tapi jangan tak tahu. Kat sana ramai yang cakap bahasa Kelantan dea pekat pekat belaka. Kekadang orang sana sendiri ponn tak tahu aper yang mokcik pokcik tuhh cakap haperr. XD

Kelakor ponn ader kennn? Alaaa. Normal larhh tuhh. Tak semua bahasa kita paham. Sedangkan bahasa melayu pon kita still tengok kamus dewan tengok aper maksud dea.

Aku rasa mukadimah aku neh dahh panjang sangat dahh nehh. Okeyy. Based on the topic. What we call a friendship. First day aku menjejakkan kaki aku kat negeri orang nehh aku memang tak kenal dengan saper saper ponn.

Seriously okeyy. Kalau korang mesti korang terasa seram sejuk seram sejuk kann? Yelah. Ibaratkan korang macam pegi tempat yang korang tak penah pegi and korang pergi sorang diri.

Macam tuhh jugak larhh aku. Aku ponn felling felling macam tuhh jugak. First tuhh memang larhh felling macam ‘alaa,takper larhh. Nanti lama lama dapat jugak kawan’. (ayat nak tenteramkan hati) :D

Padahal dalam hati nehh hanya allah jep larhh yang tahu. Sibok text member. And member ponn text aku. Siap berpesan pesan dekat aku lagi. And pesan dea aper? Tak payah larhh korang taw. :P


Ekceli aku dahh ader dekat Kelantan 1 haribulan dahh.  Tapi kteorang tidur dekat rumah ayah sedara aku. Dekat tanah merah atau singkatan dea T.M.

Orang lain sibok sambut tahun baru. Aku sibok mengemas kain baju. Malam tuhh tak tidur lena aku. Pukul 3 pagi baru aku tidur.

Lepas sampai tuhh rasa macam dahh tak nak dahhh keluar kereta. Rasa macam nak balik jep. Tak nak study dekat sini dahhhhhhhh! Yelah,korang bayangkan kereta ayah aku masuk jep ader sekumpulan manusia nehh pandang slack jep dekat kereta ayah aku.

Aku ponn pelik larhh jugak kann. Apsal pandang macam tuhh wehh. Aku aku bukan menteri ponn,ayah aku bukan bawak kereta bmw ponn. Aper larhhh. Ouhh,lupekan hal tuhh. Tak penting ponn.

Mak aku awal awal dahh exicted turun. Macam dea pulak nak pegi study kenn? Haha. Tetibe mak aku tegur sorang budak nehh. And budak nehh ponn satu kos dengan aku. Maka dengan itu aku menjadi rapat dengan dea. Muahaha.


Aku masuk dewan untuk pendaftaran. ( tuhh ponn sebab ayah aku paksa aku masuk,kalau tak aku malas nak masuk ) Aku ingatkan tader orang tapi mak aihhh dahh ramai dahh ponn. And guess what aku sorang jep yang pakay t-shirt yang lain semua pakay baju kurung.

Walewehhh. Malu siot. Nyesal aku tak pakai baju kurung. Tuhh larhh aku dahh tergerak hati dahh nak pakai baju kurung masa tuhh. Tapi mak aku suruh aku pakai t-shirt jep. 

Sebab mak aku dahh taw dahh perangai aku macam mana. Kalau pakai baju kurung kena bergosok. Kalau bergosok haruslah sampai berjam jam. Ngeee~

Okeyy time ceramah kann. Orang lain semua asyik berborak jep. Aku? Nak beborak dengan saper? Semua aku tak kenal. Kalau nak beborak ponn,aku nak cakap pasal aper jep.

and and and. Aku ponn secara automatic mengecheck line WIFI sama ada kew tidak. Ternyata tettt tettt tetttttttttttttt MEMANG ADA!

Hahaha. Suka nya bila ader WIFI. And kalau korang nak tahu aku ader larhh orang 24 jam duk update status pada masa itu. Sempat lagi duk chatting chatting wehh. Ngeee~ shukew! shukew! Aku rasa aku orang pertama yang taw WIFI ader time tuhh. 

Yelah. Semua asyik duk beborak jep. Tak keluarkan handphone yang canggih manggih deaorang tuhh ponn. :D

No comments: